KLUBBEN

Spesialklubb for friidrett og parafriidrett, både eliteidrett og masseidrett.

Klubben ble stiftet 4. desember 1986 som en videreføring av tidligere Steinkjer idretts- & fotballklubb (SI&FK) og Beitstad IL, friidrett. Klubben er siden 1986 overbygningsklubb for Beitstad idrettslag, friidrett og Sør-Beitstad idrettslag, friidretrt. Klubben har 260 medlemmer [2018].

Gode resultater
Klubben formål er å forsøke å legge forholdene best mulig til rette for både eliteidrett og for masseidrett i både friidrett og parafriidrett.
Steinkjer Friidrettsklubb er resultatmessig en av de ledende klubbene i Trøndelag og har hevder seg helt i toppen på landsplan.

Stor arrangementkompetanse
Klubben har arrangert hoved-NM i 1978 (den gang SI&FK) og i 2000 (Steinkjeralliansen), junior-NM i 1985, stafett-NM i 1992, 2005 og 2010; veteran-NM i 1999 (Steinkjeralliansen) og NM innendørs i 2012 og 2015, UM innendørs (Steinkjeralliansen) 2013, 2016 og 2018.
Den 11. februar 2012 arrangerte klubben Norges første innendørs landskamp i friidrett i Steinkjerhallen.
Steinkjer Friidrettsklubb arrangerer hvert år Adventstevne (desember) og Steinkjer Indoor (januar) i Friidrettshallen og Steinkjerlekene (juni) på Guldbergaunet.

Parafriidrett.
Steinkjer Friidrettsklubb har tilbud i parafriidrett (racerunning og supertrening). Flere utøvere i racerunning hevder seg godt både på internasjonalt og nasjonalt plan.